ZAGUBIONE DUSZE – PRZYGOTOWANIA

Jeśli:
– chcesz się dowiedzieć więcej technicznych szczegółów dotyczących przygotowań do wyprawy,
– planujesz podobną wyprawę,

albo po prostu chcesz się przekonać, że przygotowania do wyprawy to nie takie hop siup :)   – ta cześć jest dla Ciebie.

Jeśli Cię to nie interesuje, powrót do menu głównego jest TUTAJ

Samochód:

Land Rover Defender HCPU 130:

I. Modyfikacje zewnętrzne:

1. Montaż przedniego zderzaka z osłonami na reflektory.
2. Montaż stalowej belki tylnej – zabezpieczającej przed tylnym uderzeniem oraz ułatwiającej podniesienie samochodu w razie ugrzęźnięcia w błocie.
3. Montaż bocznych relingów – chroniących boki samochodu oraz ułatwiających jego podniesienie.
4. Tylny uchwyt na zapasowe koło.
5. Bagażnik dachowy z uchwytem na 2 koła zapasowe, piaskowe trapy oraz podnośnik Hi-lift.
6. Wyciągarka przednia – na wypadek poważniejszego ugrzęźnięcia/zakopania się.
7. Dodatkowe reflektory przednie.
8. Zabudowa skrzyniowa tylnej części samochodu – oświetlona wewnątrz, podzielona na dwie sekcje – góra na skrzynki z jedzeniem, sprzętem kempingowym, fotograficznym i wszystkim co niezbędne do przeżycia. Dolna cześć na części zapasowe, serwisowe, wszystkie oleje, klucze do naprawy, siekiera, łopata, itp.
9. 4 halogeny z każdej strony – podświetlenie każdej strony samochodu.
10. Montaż tylnej blokady mechanizmu różnicowego.
11. Montaż wzmocnionych półosiek.
12. Montaż snorkela w celu doprowadzenia powietrza do silnika, niezbędne przy pokonywaniu brodów głębszych niż dopuszczalne.
13.  Wymiana amortyzatorów na mocniejsze.
14. Wymiana przewodów hamulcowych na mocniejsze.
15. Konserwacja podwozia – ochrona przed korozją.
16. 3 zapasowe koła.

II. Modyfikacje wewnętrzne:

1. Dodatkowy zbiornik paliwa – 170 l – co łącznie ze zbiornikiem podstawowym zwiększy zasięg samochodu bez tankowania do ok.  1700 km.
2. Kompresor – do pompowania kół, czyszczenia samochodu oraz poprawnej pracy tylnej blokady mechanizmu różnicowego.
3. Przetwornica 220V – 1000W – do zasilania zewnętrznych urządzeń i ładowania akumulatorów do zestawu oświetleniowego foto.
4. Lodówka – uśmiech na twarzy po wypiciu zimnego piwa na środku pustyni – bezcenny.
5. GPS Garmin 62s  – żeby wydostać się z największego nawet pustkowia.
6. Dodatkowy akumulator samochodowy.
7. Dodatkowe wskaźniki – napięcia akumulatorów i poziomu ciśnienia w butli kompresora.

III. Apteczka – skład:

1. ACC 600 mg – 1 terapia
2. Aquacel Ag – siatka na rany – 1
3. Altacet tabletki do okładów zewnętrznych – 1
4. Argosulfan krem – 1
5. Aspiryna – 2 opak
6. Augmentin 1g kapsułki – 2 terapie
7. Bactigras – siatka na rany – 2
8. Bepanthen krem – 1
9. Cirrus – 1
10. Dalacin C 150 mg – 1 terapia
11. Dermatol 2 g saszetki – 1
12. Elokom maść – 1
13. Enterol 250 kapsułki – 2 terapie
14. Fenistil – 1
15. Gastrolit saszetki – 4 opak
16. Gentamycinum 0,3% krople do oczu – 1
17. Isla Moos tabletki – 2 opakowania
18. Ketonal forte 100 mg – 1 opakowanie
19. Lamisilatt krem – 1
20. No-Spa tabletki – 2 opakowania
21. Magnez 500 mg
22. Octanisept – 1 większy lub 2 małe
23. Oklejki na opatrunki (rulon)
24. Paracetamol – 1 opak (ok. 25 tabl)
25. Sól fizjologiczna (NaCl 0,1%) 5 ml
26. PWE – płyn wieloelektrolitowy – 4 butelki x 500 ml
27. Glukoza – 4 x 500 ml
28. Tribiotic saszetki – 1
29. Voltren krem – 1
30. Wapno
31. Węgiel (Carbo Medicalis)
32. Xifaxan (3 terapie)
33. Nifuroksazyd (3 terapie)
34. Zovirax krem – 1
35. Malarone 4 opakowania
36. Metronidazol – (ameba/pierwotniaki/beztlenowce) – tabletki (2 terapie)
37. Adrenalina strzykawki 0,5 mg – 2 szt
38. Plastry: 2 cięte, 2 bez opatrunku, 2 paczki różnych
39. Zestaw do przetoczeń – 10
40. Okleina
41. Wenflony (różowy i zielony) po 5 szt
42. Strzykawki + igły – najpopularniejsze pojemności (10 szt)
43. Gaziki jałowe – 6-8x
44. Gaza duża – 2x
45. Bandaże elastyczne 4 x, zwykłe – 3-4 (10 cm)
46. Filtr UV 100 – 1 na osobę minimum
47. AUTAN Protection Plus (Autan Active) 3x
48. Nożyczki – 1x
49. Agrafki – 2
50. Chusta trójkątna
51. Hydrożele – 2-3 szt – różne rozmiary
52. Rękawiczki lateksowe- paczka ? 50 szt
53.Koc termiczny – 2x
54. Testy na malarię.

IV. Pozostałe:

1. Papierowe mapy Afryki Michelina – elektronicznych do GPS’a nie ma.
2. Uzupełnienie/odświeżenie niektórych szczepień.
3. Kurs pierwszej pomocy – na wszelki wypadek.

Kilka zdjęć z przygotowań:

Przed modyfikacjami:

Wybrane etapy modyfikacji:

Demontaż tylnej zabudowy, montaż snorkela, przedniego zderzaka i wyciągarki.

Konserwacja podwozia.

Trochę testów:

Samochód gotowy do wyprawy:

Pierwsze zdjęcia już w Maroku.

POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO

One thought

  1. Dopiero 2. raz mam do czynienia z waszymi materiałami (1. raz to film ze strefy), ale po prostu kapitalne ujecie wyprawy!
    Na pewno wielu chwil nie opisaliście, ale ten skrócony opis – super, krótko i na temat + zdjęcia rewelacja! -> (pustynny piach nie zniszczył lustrzanki?).
    Podobnym Landroverem miałem okazję jeździć tylko po winoroślowych zboczach we Fr (to była wersja w pełni zabudowana, pasażerska z ławkami z tyłu). Zdumiony byłem bezproblemowym podjazdem pod nachylone 30st zbocza. Ale tu widzę, że ang. prosta technologia miała się gdzie wykazać, choć nie spodziewałem się tych opisów usterek / obstawiałbym zup. brak awarii:)
    Początkowo nie udało mi się namierzyć tablic rej ale któreś zdj zdradziło się:)

    Pozdrowienia z Wrocławia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *