Fine Art

FOTOGRAFIA

Zdjęcie ładnie wygląda na ekranie monitora, ale nigdy nie stanie się prawdziwą fotografią, dopóki nie trafi na papier. Monitor nie oddaje wszystkich detali i subtelnych niuansów, które przekazuje prawdziwa papierowa odbitka. Staram się wyobrazić ją sobie oprawioną i wiszącą na ścianie. Niewiele rzeczy sprawia mi większą przyjemność, niż zobaczenie produktu, który powstał jedynie ze światła przekształconego w namacalne dzieło sztuki. Żaden monitor nie pozwoli docenić jego piękna.

Wykonując zdjęcie, chcę mieć wpływ na najmniejszy nawet szczegół i być obecny na całej kreatywnej drodze jego powstawania – od momentu naciśnięcia spustu migawki, cyfrowej obróbki zdjęcia aż po jego druk, a nawet oprawę.

POSTPRODUKCJA

Postprodukcja pozwala rozwiązać istotne, techniczne ograniczenia fotografii cyfrowej, m.in. niedoskonałości matrycy oraz samego obiektywu. Dzięki starannej obróbce mogę również zmodyfikować zdjęcie, aby lepiej odzwierciedlało nastrój lub istotę widzianej moimi oczami sceny. 

1

IMG_0285

0

IMG_0285bw

DRUK

Druk to jeden z najbardziej skomplikowanych aspektów w procesie powstawania zdjęcia. Może on popsuć nawet najbardziej udaną fotografię. Pomimo wielu prób, kalibracji monitorów, zastosowania oryginalnych tuszy i wysokiej jakości papierów nigdy nie byłem w pełni usatysfakcjonowany z rezultatów uzyskiwanych w laboratoriach fotograficznych. Zbyt duże nasycenie kolorów, zbyt duży kontrast, utrata detali w cieniach to tylko kilka przykładów. Dlatego chcąc zachować całkowitą kontrolę nad jakością wykonywanych zdjęć, postanowiłem zająć się drukiem osobiście. Dzięki zastosowaniu profesjonalnej drukarki fotograficznej oraz najwyższej jakości papierów o zróżnicowanej gramaturze, fakturze i odcieniu mam pewność, że gotowe zdjęcie będzie wyglądało dokładnie tak, jak je sobie wyobraziłem, naciskając spust migawki aparatu.

 

2

3

OPRAWA

Umiejętny dobór oprawy ma ogromny wpływ na ostateczny wygląd fotografii. Oprawa jest bowiem nie tylko dekoracją czy sposobem zawieszenia zdjęcia na ścianie, ale także elementem skutecznie przyciągającym uwagę, intrygującym czy dodającym szczególnego wymiaru prezentowanej pracy. Przykładowo stylizowana na starą (albo stara), zardzewiała rama doskonale komponuje się ze zdjęciami opuszczonych miejsc, a gruba, drewniana i popękana najlepiej pasuje do zdjęć afrykańskich plemion. Jeśli tylko zażyczy sobie tego klient, chętnie uczestniczę również w tym procesie.

4

5

67

9

10

11

a1kontakt: arek (małpa) podniesinski (kropka) pl

Skomentowano 4 razy

  1. mnie też się nie bardzo podoba, ale… kwestia gustu.
    na pewno sporo pracy w to wkładasz a i pomysł na zwrot nakładu na wyprawę niezły.
    jak dla mnie, zbyt dużo pozowania w fotach “zagubione dusze..” a zbyt mało realiów.
    tak czy inaczej pozdrawiam
    Autora

  2. Witam,
    Nazywam się Patrycja, mam 18 lat i już od jakiegoś czasu śledzę Pana sztukę. Zaczęłam od zagubionych dusz i zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Właśnie czegoś takiego szukałam – tej naturalności w podróżowaniu, w spełnianiu swoich marzeń. Życzę Panu dalszych sukcesów i mam ogromną nadzieję, że kiedyś uda mi się wymienić z Panem własne doświadczenia.
    Z poważaniem
    Patrycja Drozdowska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *